Διαφημίσεις επί πληρωμή έναντι SEO: Σε τι πρέπει να εστιάσω;

Διαφημίσεις επί πληρωμή έναντι SEO
Διαφημίσεις επί πληρωμή έναντι SEO

Είναι ευρέως γνωστό ότι το διαδικτυακό μάρκετινγκ αυξάνει την αναγνωρισιμότητα και τις πωλήσεις μίας επιχείρησης. Αλλά όταν πρόκειται για το ερώτημα εάν ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ πρέπει να επενδυθεί σε πληρωμένες διαφημίσεις ή SEO, οι απόψεις διαφέρουν πολύ.

Η απάντηση είναι στην πραγματικότητα πολύ απλή: Οι διαφημίσεις επί πληρωμή οδηγούν σε γρήγορη επιτυχία, ωστόσο η επιχείρηση επιβαρύνεται με κόστος για κάθε κλικ και η προβολή της τελειώνει μόλις ολοκληρωθεί η καμπάνια. Το SEO, από την άλλη πλευρά, είναι αρκετά πιο βιώσιμο και οδηγεί σε μακροπρόθεσμη επιτυχία, ωστόσο απαιτεί περισσότερο χρόνο για να εφαρμοστεί. Με έναν καλά συντονισμένο συνδυασμό, μπορείτε να επωφεληθείτε και από τις δύο στρατηγικές μάρκετινγκ.

Οι διαφημίσεις επί πληρωμή μπορούν να εφαρμοστούν τόσο στα social media όσο και στην Google. Ενώ και τα δύο μέσα λειτουργούν βάσει του μοντέλου πληρωμής PPC (pay per click), στοχεύουν τους χρήστες σε διαφορετικά στάδια της αγοραστικής τους διαδρομής. Για παράδειγμα το Google Ads σάς βοηθά να βρείτε νέους πελάτες, ενώ το Facebook βοηθά τους νέους πελάτες να βρουν την επιχείρησή σας.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις διαφορές των 2 καναλιών εδώ.

Προνόμια πληρωμένων διαφημίσεων

Μια άρτια στοχευμένη καμπάνια δημιουργεί άμεση προσοχή, νέους επισκέπτες, περισσότερη επισκεψιμότητα και συνεπώς περισσότερες πωλήσεις ή άλλες επιθυμητές μετατροπές που ορίζονται ως επιτυχία της καμπάνιας (π.χ. συμπλήρωση στοιχείων στην φόρμα επικοινωνίας).

Ο έλεγχος του προϋπολογισμού, η ανάλυση του κοινού και, εφόσον είναι απαραίτητο, οι προσαρμογές του δημιουργικού είναι όλα δυνατά σε οποιοδήποτε στάδιο κατά τη διάρκεια της εκστρατείας. Η καμπάνια μπορεί επίσης να τερματιστεί αμέσως μόλις επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το πόσο θα κοστίσουν οι διαφημίσεις εξαρτάται από τη δημοτικότητα των λέξεων-κλειδιών και τη διαδικασία bidding (αν η καμπάνια προβάλλεται στο Google) και από τον τρέχοντα ανταγωνισμό (αν η καμπάνια προβάλλεται στο Facebook / Instagram).
Ωστόσο, δεν είναι πάντα η επιχείρηση με το μεγαλύτερο budget που καταλαμβάνει την πρώτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης ή κερδίζει περισσότερα impressions στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς παράγοντες όπως η συνάφεια της διαφημιζόμενης σελίδας ή η ποιότητα του δημιουργικού και του copywriting των διαφημίσεων επίσης λαμβάνονται υπόψιν.

Οφέλη SEO

Το SEO εξασφαλίζει μια επιθυμητή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Επιπλέον, σημαντικές σελίδες που δεν έχουν ακόμη οργανικές κατατάξεις έχουν την ευκαιρία να ανακαλυφθούν στις μηχανές αναζήτησης μέσω μεθόδων επί πληρωμή.

Καθώς όλο και λιγότεροι χρήστες κάνουν κλικ στις διαφημίσεις ενώ ερευνούν διάφορα προϊόντα, είναι πιο πιθανό να κλικάρουν στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Τα αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης εμφανίζονται ακριβώς κάτω από τις πληρωμένες διαφημίσεις και δεν περιλαμβάνουν το σήμα “Διαφήμιση”.

Το SEO ωστόσο απαιτεί πολύ περισσότερο κόπο και χρόνο, αφού δεν υλοποιείται απλά με ένα κλικ. Προκειμένου να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη επιτυχία ενός ιστότοπου ή καταστήματος με SEO, απαιτείται λεπτομερής βελτιστοποίηση εντός και εκτός σελίδας.

Οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν επίσης το ποσοστό εγκατάλειψης (bounve rate) καθώς και τη διάρκεια παραμονής στην κάθε σελίδα. Οι μηχανές αναζήτησης αξιολογούν επίσης το ποσοστό εγκατάλειψης (bounve rate) καθώς και τη διάρκεια παραμονής στην κάθε σελίδα. Το off-page optimization επικεντρώνεται σε υψηλής ποιότητας backlinks. Ωστόσο, δεν μετράει ο αριθμός των backlinks που έχουν αποκτηθεί, αλλά η ποιότητά τους. Οι σύνδεσμοι από αξιόπιστους ιστότοπους διασφαλίζουν ότι οι μηχανές αναζήτησης θα θεωρήσουν τον ιστότοπο ως ασφαλή.

Σε τί να εστιάσω;

Στο διαδικτυακό μάρκετινγκ mix, ο συνδυασμός διαφημίσεων επί πληρωμή και SEO είναι συχνά ο πιο αποτελεσματικός. Από την μία, οι σελίδες που είναι ήδη βελτιστοποιημένες για SEO αποδίδουν καλύτερα σε καμπάνιες επί πληρωμή, καθώς έχουν ήδη βελτιστοποιηθεί για τον χρήστη.

Επιπλέον, σημαντικές σελίδες που δεν έχουν ακόμη οργανικές κατατάξεις έχουν την ευκαιρία να ανακαλυφθούν στις μηχανές αναζήτησης μέσω μεθόδων επί πληρωμή.

Ωστόσο, εάν μια σελίδα έχει ήδη καταταχθεί οργανικά μεταξύ των πρώτων αποτελεσμάτων, οι πληρωμένες διαφημίσεις μπορούν να μειωθούν και έχετε την ευκαιρία να εξοικονομήσετε σημαντικό κόστος. Με αυτό τον τρόπο, η επισκεψιμότητα που οδηγείτε προς την ιστοσελίδα σας, είναι αρκετά πιο οικονομική.

>>Για τις επιχειρήσεις που απαιτούν γρήγορες πωλήσεις και branding, μια καμπάνια επί πληρωμή θα φέρει σίγουρα τα βέλτιστα αποτελέσματα. Αν αντίθετα, αναζητάτε βιώσιμη επιτυχία χωρίς το συνεχές κόστος, θα χρειαστεί να εξετάσετε μια στοχευμένη στρατηγική SEO. Αν αντίθετα, αναζητάτε βιώσιμη επιτυχία χωρίς το συνεχές κόστος, θα χρειαστεί να εξετάσετε μια στοχευμένη στρατηγική SEO.

Μοιράσου τις σκέψεις σου