fbpx

Επανασχεδιασμός Ιστοσελίδας: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Επανασχεδιασμός website

Μήπως το website σας χρειάζεται επανασχεδιασμό; Πιθανότατα έχετε ήδη περιηγηθεί σε website των ανταγωνιστών σας και έχετε συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορείτε πλέον να συμβαδίσετε με την υπάρχουσα online παρουσία σας και ότι απαιτείται ένας επαγγελματικός επανασχεδιασμός του ιστοτόπου σας στο εγγύς μέλλον.

Εάν η παραπάνω περίπτωση ισχύει για εσάς, έχετε έρθει στο σωστό μέρος. Με αυτόν τον οδηγό στόχος μας είναι να παρέχουμε περισσότερη σαφήνεια και να τονίσουμε τους παράγοντες που θα πρέπει να λάβετε υπόψιν κατά τον επανασχεδιασμό ενός ιστότοπου, ώστε να είναι επιτυχημένος και φιλικός προς τον χρήστη.

Ο επανασχεδιασμός ενός επαγγελματικού ιστότοπου είναι μία πολύ πιο περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία από ό,τι αρχικά φαντάζεστε. Σε αντίθεση με ένα εντελώς νέο website, υπάρχει ήδη καταχωρημένο ένα domain και, ιδανικά, σημαντικός αριθμός χρηστών επισκέπτονται τον ιστότοπο σε καθημερινή βάση.

Επομένως, ο επανασχεδιασμός δεν περιλαμβάνει μόνο την αισθητική πλευρά, αλλά και στην διατήρηση της υπάρχουσας κατάταξης στην Google και την μετάβαση στον νέο ιστότοπο όσο το δυνατόν πιο ομαλά, αποφεύγοντας επικίνδυνες παγίδες.

Τι ακριβώς είναι το website redesign;

Ο στόχος του επανασχεδιασμού μιας ιστοσελίδας, είναι να παρουσιάσει το υπάρχον περιεχόμενο με πιο ελκυστικό, σύγχρονο ή στοχευμένο τρόπο.

Όταν ο ιστότοπος επανασχεδιάζεται, όλο το περιεχόμενο (π.χ. κείμενο, εικόνες, βίντεο κ.λπ.) παραμένει ουσιαστικά το ίδιο, ενώ αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται.

Πόσο συχνά είναι πραγματικά απαραίτητος ένας επανασχεδιασμός ιστότοπου;

Εάν η ιστοσελίδα σας δεν έχει ενημερωθεί για περισσότερα από 5 χρόνια και δεν ανταποκρίνεται σε smartphone, ο επανασχεδιασμός πιθανότατα έχει ήδη καθυστερήσει και ιδανικά είναι στις άμεσες προτεραιότητες της επιχείρησής σας.

Οι περισσότερες εταιρείες επανασχεδιάζουν τον ιστότοπό τους σε διάστημα περίπου 2-5 ετών.

Το Hubspot ρώτησε πάνω από 6.000 επιχειρήσεις πόσο συχνά ανανεώνουν την ιστοσελίδα τους. Η πλειοψηφία (57%) δήλωσε ότι σχεδιάζει να ανανεώσει την ιστοσελίδα εντός 2 ετών.

Ο λόγος για αυτή τη συχνή αλλαγή είναι ο ταχύτατος τεχνολογικός ρυθμός με τον οποίο αλλάζουν σήμερα οι εταιρείες αλλά και οι ανάγκες των πελατών τους (ειδικά στο διαδίκτυο).

Είναι απαραίτητο τα εταιρικά website να ακολουθούν τις τρέχουσες τάσεις προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά αλλά και να επιτύχουν τους επιθυμητούς επιχειρηματικούς στόχους.

Προκειμένου ο επανασχεδιασμός να είναι επιτυχής, σχεδιάσαμε μια λίστα ελέγχου (checklist) ώστε να σας βοηθήσει κατά τη διαδικασία:

1. Καθορίστε ξεκάθαρα τους στόχους σας

Γιατί είναι απαραίτητος ο επανασχεδιασμός της υπάρχουσας ιστοσελίδας και ποιοι στόχοι πρέπει να επιτευχθούν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα;

Βεβαιωθείτε ότι οι στόχοι είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, ρεαλιστικοί, σχετικοί με την επιτυχία της εταιρείας σας και περιορισμένοι χρονικά (αρχή SMART).

2. Σωστή προετοιμασία

Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν:

Πώς φαντάζεστε το τελικό αποτέλεσμα;

Εξακολουθεί να λείπει περιεχόμενο, όπως κείμενο ή εικόνες που πρέπει να δημιουργηθούν ή να αγοραστούν, και αν είναι ποιος είναι υπεύθυνος για τα παραπάνω;

Πως είναι το layout και η αισθητική επιτυχημένων ανταγωνιστών και σε ποιο βαθμό μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε ως οδηγό;

Ποιο CMS θα εξυπηρετούσε στην περίπτωσή σας;

Πότε πρέπει να κυκλοφορήσει η νέα ιστοσελίδα και ποιος είναι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός;

3. Ορίστε ένα χρονικό πλαίσιο

Ορίστε ένα χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας.

Επιπλέον, όλα τα βήματα της διαδικασίας επανασχεδιασμού θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και για τα δύο μέρη από την αρχή.

Για να διασφαλίσετε ότι όλα κυλούν ομαλά, είναι σημαντικό να απαντήσετε αμέσως στις ερωτήσεις του συνεργάτη σας, να παρέχετε λεπτομερή σχόλια και να αντιμετωπίσετε τυχόν ελλείψεις ή ασάφειες σε πρώιμο στάδιο, ώστε να μπορούν να επιλυθούν άμεσα και στο σωστό σημείο της διαδικασίας του έργου.

4. SEO και νομικά θέματα

Βεβαιωθείτε ότι είστε εξοικειωμένοι με την ορολογία των «SEO», «301 redirects», «website hosting», «GDPR», «Cookie Opt In» και «CMS».

Ορίστε με σαφήνεια πώς και πού θα φιλοξενηθεί ο ιστότοπος, ποιο CMS θα χρησιμοποιηθεί για την εύκολη διαχείριση περιεχομένου, ποιο είναι το νομικό πλαίσιο του ιστότοπου στην περίπτωσή σας και ποια μέτρα θα ληφθούν για να γίνει ο ιστότοπος φιλικός ως προς το SEO.

Είναι σημαντικό να μην τεθούν σε κίνδυνο οι υπάρχουσες κατατάξεις μέσω ενός επανασχεδιασμού (π.χ. επειδή οι διευθύνσεις URL του παλιού ιστότοπου δεν προωθούνται σε νέες διευθύνσεις URL χρησιμοποιώντας ανακατεύθυνση 301).

5. Σημαντικά μέτρα αμέσως μετά τον επανασχεδιασμό

Μετά την επανεκκίνηση, είναι ιδιαίτερης σημασίας να ελέγξετε τη νέα ιστοσελίδα σε διαφορετικές συσκευές (PC, smartphone, tablet κ.λπ.) και να τσεκάρετε όλες τις λειτουργίες.

Η διαδικασίς θα πρέπει να ολοκληρωθεί με διαφορετικά προγράμματα περιήγησης (ειδικά Google Chrome, Safari και Firefox) προκειμένου να εντοπιστούν και να διορθωθούν άμεσα τυχόν σφάλματα.

Επιπλέον, ο ιστότοπος πρέπει να υποβληθεί στην Google για ευρετηρίαση το συντομότερο δυνατό (χρησιμοποιώντας έναν χάρτη ιστότοπου XML) για να διασφαλιστεί η ταχεία συμπερίληψη στο index και να εντοπιστούν τα σφάλματα indexing το συντομότερο δυνατό.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, όλα τα εργαλεία που παρέχονται για την παρακολούθηση της απόδοσης του ιστότοπού σας (π.χ. Google Analytics) θα πρέπει να ρυθμιστούν και να ελεγχθεί η λειτουργικότητά τους.

Τέλος, προτείνεται να δημοσιεύσετε τον ολοκληρωμένο επανασχεδιασμό εντός και εκτός της εταιρείας και να επιστήσετε την προσοχή του κόσμου σε αυτό (π.χ. μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μιας ανάρτησης blog, στο ενημερωτικό newsletter κ.λπ.).

Με σταθερή προετοιμασία και έναν ικανό συνεργάτη στο πλευρό σας, ένας επαγγελματικά υλοποιημένος επανασχεδιασμός ιστοσελίδας έχει τη δυνατότητα να διασφαλίσει ότι θα διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό και θα ευρύνετε διαρκώς το πελατολόγιο σας.


Ελάτε να βελτιώσουμε παρέα το website σας!
>> Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας

Μοιράσου τις σκέψεις σου