Ο αντίκτυπος του iOS14 στην ψηφιακή διαφήμιση

iOS 14 update

 

Το iOS 14 είναι μία από τις μεγαλύτερες ενημερώσεις iOS της Apple, οπότε ας μάθουμε πώς αυτή η ενημέρωση θα επηρεάσει τις διαδικτυακές διαφημίσεις:

 

Η Apple πρόσφατα μαζί με την κυκλοφορία του iOS14.5, επέφερε μια σημαντική αλλαγή που αφορά στην πολιτική ανταλλαγής δεδομένων και απορρήτου. Ουσιαστικά, η Apple απαιτεί πλέον από όλους τους διαφημιζόμενους σε εφαρμογές να διεκδικούν το “opt in” των χρηστών όσον αφορά στην συλλογή των δεδομένων τους και την παρακολούθηση της δραστηριότητας τους. Κάθε φορά που ένας χρήστης της Apple εγκαθιστά την εφαρμογή μιας επιχείρησης, ερωτάται πλέον εάν συμφωνεί με το γεγονός ότι θα καταγράφονται οι κινήσεις του εντός της εφαρμογής.

Ενώ η συγκεκριμένη πολιτική παρέχει στους καταναλωτές την απόλυτη ασφάλεια και έλεγχο σχετικά με τις διαφημίσεις στις οποίες θα εκτίθενται, είναι αναμενόμενο πως δεν θα αποδεχθούν όλοι οι χρήστες αυτήν την προτροπή “opt in”. Κατ’ επέκταση, αυτό θα δυσκολέψει σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις στο να προσεγγίσουν το κοινό τους και να προβάλλουν σχετικές διαφημίσεις.

Ενώ η απόφαση της Apple μπορεί να φαίνεται σοκαριστική, δεν είναι η πρώτη σημαντική τεχνολογική εταιρία που αναλαμβάνει δράση όσον αφορά το απόρρητο των δεδομένων. Μόλις τον περασμένο χρόνο, η Google, ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει σταδιακά τα cookie τρίτων στον Chrome και θα προσφέρει διαφορετικά εργαλεία παρακολούθησης μετά το 2022, όπως το Privacy Sandbox.

ID για διαφημιστές: IDFA

Για να κατανοήσετε καλύτερα τι συμβαίνει με τη νέα ενημέρωση της Apple, ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να μάθουμε για το αναγνωριστικό της Apple ως προς τους διαφημιζόμενους (επίσης γνωστό ως IDFA). Το IDFA συνδέεται με κάθε συσκευή Apple και χρησιμοποιείται από διαφημιζόμενους για την αναγνώριση χρηστών.

Συνήθως, ο κωδικός IDFA είναι ορατός στους διαφημιζόμενους και τους επιτρέπει να ακολουθούν τακτικές remarketing στους καταναλωτές. Πλέον παρέχεται στους διαφημιζόμενους μόνο εφόσον οι χρήστες τους δώσουν την άδεια να παρακολουθούν τη χρήση τους σε εφαρμογές.

Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της αλλαγής, ενδέχεται να περιλαμβάνουν μειωμένες δυνατότητες παρακολούθησης και μειωμένη εξατομίκευση για τους χρήστες. Πριν από την ενημέρωση, περίπου το 70% των χρηστών iPhone μοιράζονταν το IDFA τους με εφαρμογές. Με την ενημέρωση, ορισμένες εκτιμήσεις έθεσαν τώρα αυτόν τον αριθμό στο 5% για τους καταναλωτές των ΗΠΑ. Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου το 13% των χρηστών iPhone μοιράζονται το IDFA τους.

Για τους διαφημιζόμενους στο Facebook, η ενημέρωση σημαίνει ότι η αναφορά κλικ επτά ημερών δεν θα περιλαμβάνει δεδομένα για χρήστες που δεν έχουν κλικάρει το opt in. Για χρήστες που δεν επιλέγουν την παρακολούθηση, τα δεδομένα θα συγκεντρώνονται μόνο γύρω από το συμβάν υψηλότερης προτεραιότητας χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο απόδοσης κλικ μιας ημέρας.

Για brands που αξιοποιούν τις πληρωμένες καμπάνιες αναζήτησης στο Google, οι προϋπολογισμοί, οι στόχοι ή οι προσφορές (bids) θα πρέπει να προσαρμόζονται και η απόδοση και η προβολή της καμπάνιας θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη απόδοση.

Γρήγορες συμβουλές

Παρόλο που αυτή η αλλαγή επηρεάζει τις τρέχουσες διαφημιστικές καμπάνιες, το μέγεθος του αντίκτυπου είναι ακόμα κάπως αβέβαιο. Παράλληλα υπάρχουν μερικοί τομείς στους οποίους οι έμποροι εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν και να βελτιστοποιήσουν το κατάλληλο κοινό:

– Μην ξεχνάτε τις καμπάνιες Android:

Η ενημέρωση iOS 14.5 επηρεάζει μόνο τις συσκευές και τους χρήστες της Apple, επομένως μπορείτε ακόμα να τμηματοποιήσετε το κοινό σας από χρήστες Android και να το στοχεύσετε με τις κατάλληλες διαφημίσεις.

– Αξιοποιήστε τον ιστότοπό σας:

Χρησιμοποιήστε τις δυνατότητες παρακολούθησης του ιστότοπού σας ή τα εργαλεία ανάλυσης για να κατανοήσετε από πού προέρχονται οι επισκέπτες σας και δημιουργήστε είδη κοινού βάσει αυτών των επισκεπτών.

– Ενισχύστε τις οργανικές προσπάθειες:

Ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στα οργανικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη στρατηγική περιεχομένου σας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να ενισχύσετε την επωνυμία σας.

>> Ενώ οι μελλοντικοί καιροί είναι αβέβαιοι και μπορεί να μην φαίνονται ιδανικοί για διαφημιζόμενους, ο κλάδος είναι πιθανό να εξελιχθεί και να βρει τρόπους να προσεγγίσει πιθανούς πελάτες με ακόμα πιο προσωποποιημένο τρόπο.

Μοιράσου τις σκέψεις σου