Παραδοσιακό versus ψηφιακό marketing

digital marketing vs παραδοσιακό

 

Ο κόσμος έχει αλλάξει δραματικά, και μαζί του και ο τρόπος που κάνουμε marketing.

Ενώ το παραδοσιακό marketing εξακολουθεί να παίζει κυρίαρχο ρόλο στον κόσμο των επιχειρήσεων, το ψηφιακό marketing έχει γίνει πλέον αναγκαιότητα. Ακόμη και στον κόσμο του Business to Business (B2B), το ψηφιακό marketing αποτελεί ουσιαστικό μέρος της επιτυχίας.

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι παραδοσιακές τακτικές marketing είναι και οι μόνες που χρειάζονται για να πετύχουν. Αυτό δεν ισχύει πλέον. Σχεδόν όλοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και είναι συνεχώς συνδεδεμένοι και κατά συνέπεια περιμένουν ακόμη και τις εταιρείες των οποίων είναι πελάτες να είναι επίσης online.

Το ψηφιακό marketing είναι ένας από τους πιο οικονομικούς τρόπους για εταιρείες οποιουδήποτε μεγέθους να επεκτείνουν την εμβέλειά τους, να βρουν νέους πελάτες και να διαφοροποιήσουν τις ροές εσόδων τους.

Οι δυνητικοί πελάτες σας το θεωρούν σχεδόν αυτονόητο ότι διαδικτυακή παρουσία και το ψηφιακό marketing δεν είναι πλέον προαιρετικό, είτε πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις είτε για μεγάλες εταιρείες.

 

Οφέλη του παραδοσιακού marketing

Το παραδοσιακό marketing αποτελεί πιο αποτελεσματική μέθοδο όταν ο στόχος σας είναι να προσεγγίσετε ένα κοινό σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία με ένα στοχευμένο μήνυμα. Για παράδειγμα, εάν ανοίγετε μια νέα τοποθεσία λιανικής στην πόλη σας, μπορείτε να μοιράσετε διαφημιστικά φυλλάδια για να διαφημίσετε τα εγκαίνια σε κατοίκους της περιοχής.

Άλλοι τύποι παραδοσιακού marketing, όπως οι διαφημίσεις στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση, δεν αποτελούν τόσο οικονομικές λύσεις και είναι αρκετά δύσκολη η μέτρηση του αποτελέσματος που αποφέρουν, ωστόσο μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμοι σε ορισμένες περιπτώσεις. Αυτού του είδους τις διαφημίσεις απευθύνονται σε εκατομμύρια ανθρώπους ταυτόχρονα και αποτελούν ιδιαίτερα αποτελεσματικές τακτικές μαζικού branding.

Το παραδοσιακό marketing σάς επιτρέπει να εξατομικεύσετε το μήνυμά σας και να προσεγγίσετε τους πελάτες με πιο απτό τρόπο. Υπάρχει μια μοναδική αίσθηση στο να κρατάτε μια διαφήμιση στα χέρια σας που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από την οθόνη του υπολογιστή ή του τηλεφώνου σας. Η σύνδεση με πιθανούς πελάτες στέλνοντάς τους κουπόνια, κίνητρα ή άλλες διαφημίσεις μπορεί να σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από το πλήθος των email, των μηνυμάτων και των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τα οποία βομβαρδίζονται καθημερινά.

Επιπλέον, χτίζει τόσο το branding όσο και το loyalty της επωνυμίας σας. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να κουβαλούν μαζί τους την loyalty κάρτα επιβράβευσης του τοπικού τους καφέ ή να λαμβάνουν κουπόνια ταχυδρομικά από το αγαπημένο τους κατάστημα ρούχων. Όταν πρόκειται για την οικοδόμηση του branding και του loyalty της επωνυμίας σας, το παραδοσιακό marketing αποτελεί βασικό παράγοντα — ειδικά όταν συνδυάζεται με τακτικές ψηφιακού marketing, όπως newsletters ή διαφημιστικές καμπάνιες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Τέλος, είναι αξιόπιστο. Σε έναν κόσμο γεμάτο ψεύτικες ειδήσεις και διαδικτυακές απάτες, οι άνθρωποι εξακολουθούν να εμπιστεύονται την παραδοσιακή διαφήμιση περισσότερο από τις ψηφιακές.

 

Οφέλη του Digital Marketing

Το ψηφιακό marketing είναι ελκυστικό επειδή προσφέρει μια σειρά από προσιτές επιλογές για τη στόχευση συγκεκριμένων κοινών σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε pay-per-click διαφήμιση στο Google ή το Facebook για να προσεγγίσετε άτομα που αναζητούν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες στην περιοχή σας ή παγκοσμίως. Μπορείτε επίσης να επωφεληθείτε από τα εργαλεία επαναληπτικού marketing (remarketing) που προβάλλουν διαφημίσεις σε άτομα που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σας ή έχουν αγοράσει προϊόντα από την επιχείρησή σας.

Το ψηφιακό marketing εκτείνεται πέρα ​​από το διαδικτυακό και περιλαμβάνει κανάλια που δεν απαιτούν τη χρήση του διαδικτύου. Περιλαμβάνει κινητά τηλέφωνα (τόσο SMS όσο και MMS), μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, διαφήμιση display, marketing μηχανών αναζήτησης καθώς και οποιαδήποτε άλλη μορφή ψηφιακών μέσων.

Ο λόγος για τον οποίο το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει σημασία είναι ότι όλοι είναι online. Ως αποτέλεσμα, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός πελατών που είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο, στους οποίους μπορείτε ενδεχομένως να απευθυνθείτε. Ωστόσο, οι περισσότερες εταιρείες δεν χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τις ψηφιακές πλατφόρμες τους για να έρθουν σε επαφή με πελάτες. Αντίθετα, χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως μεγάφωνο για να ενημερώνουν για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας και των προϊόντων τους, ενώ θα μπορούσαν να βοηθούν πραγματικά τους ανθρώπους να λύσουν προβλήματα.

 

Ποιό είναι καλύτερο;

Οι γραμμές μεταξύ του παραδοσιακού και του ψηφιακού marketing είναι ασαφείς. Ο λόγος πίσω από αυτό είναι ότι τα ψηφιακά μέσα αναπτύσσονται ταχύτερα από οποιαδήποτε άλλη μορφή μέσων, και μαζί με αυτό, οι έμποροι έχουν μια ποικιλία επιλογών από τις οποίες μπορούν να επιλέξουν.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψετε τις παραδοσιακές στρατηγικές marketing. Αντίθετα, θα πρέπει να αξιοποιείτε και τους δύο τύπους marketing ως συμπληρωματικούς μεταξύ τους.

>> Οι παραδοσιακοί marketers θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στα αποτελέσματα των καμπανιών τους, ενώ οι digital marketers θα πρέπει να μάθουν περισσότερα για την ιστορία και θεωρία πίσω από την διαφήμιση και γιατί ορισμένες πρακτικές λειτουργούν καλύτερα από άλλες.

Μοιράσου τις σκέψεις σου