Πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ για τον κλάδο της εστίασης

Πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ για τον κλάδο της εστίασης

Στην εποχή μας, η πτώση αρκετών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της εστίασης οφείλεται στην έλλειψη ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι επιχειρήσεις που δεν πλήττονται από την έλλειψη αυτήν, συνήθως βρίσκονται σε ένα στρατηγικό σημείο ή σε μια ιστορικά σημαντική τοποθεσία. Ωστόσο ακόμη και ένα τέτοιο μέρος θα μπορούσε να επωφεληθεί από μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς οι σύγχρονοι διάλογοι έχουν γίνει μεταφερθεί πλέον και ψηφιακά.

Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις σήμερα χρησιμοποιούν τόσο οργανική όσο και επί πληρωμή διαφήμιση για να προωθήσουν την επιχείρησή τους στο διαδίκτυο. Το διαδικτυακό μάρκετινγκ αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό εργαλείο καθώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα smartphone τους με δυνατότητα GPS για να βρουν κοντινά καφέ και εστιατόρια, να προβάλουν το μενού τους και να διαβάσουν κριτικές. Οι πελάτες πλέον χρησιμοποιούν τα smartphone τους για να κάνουν κράτηση για ένα τραπέζι, να παραγγείλουν σε πακέτο ή να χρησιμοποιήσουν μια υπηρεσία παράδοσης.

Οι ακόλουθες προσπάθειες θα σας βοηθήσουν να αποκτήσετε περισσότερη επισκεψιμότητα, παραγγελίες και κρατήσεις ιστότοπου:

SEO μάρκετινγκ

Είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε το εστιατόριό σας για τοπική αναζήτηση, εάν θέλετε να αξιοποιήσετε πλήρως τις δυνατότητές του SEO. Ιδανικά, το όνομα του εστιατορίου σας θα πρέπει να να είναι ένα από τα πρώτα που θα εμφανίζονται σε μια σελίδα μηχανής αναζήτησης (SERP). Οι οργανικές αναζητήσεις αποτελούν ουσιαστικά ερωτήματα στο διαδίκτυο με τμήματα λέξεων-κλειδιών όπως “πιτσαρία κοντά μου” ή “κοντινή fusion κουζίνα”. Η βελτιστοποίηση του εστιατορίου σας για οργανικές αναζητήσεις ονομάζεται βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης ή SEO. Οι καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ συχνά αποτελούνται από πληρωμένη διαφήμιση αλλά και SEO.

Οι προσπάθειες SEO ενώ είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, έχουν την δυνατότητα να προσφέρουν μια σταθερή ροή πελατών. Το κλειδί της επιτυχίας είναι ένα ελκυστικό διαδικτυακό προφίλ. Για να το δημιουργήσετε με επιτυχία, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας για ερωτήματα αναζήτησης ακολουθώντας τις οδηγίες της Google και άλλων μηχανών αναζήτησης.

Το SEO εκτός σελίδας (off page) περιλαμβάνει τη δημοσίευση του ονόματός της επιχείρησής σας σε άλλα φόρουμ, π.χ. σε κοινωνικά δίκτυα, κριτικές εστιατορίων, εταιρικούς οργανισμούς, παρόχους κουπονιών ή τοπικά μέσα ενημέρωσης. Το οργανικό μάρκετινγκ είναι μεν δωρεάν, ωστόσο υπάρχουν έξοδα για τη δημιουργία και τη δημοσίευση νέου περιεχομένου και τη σύνδεση με πιθανούς πελάτες.

Social media

Το πρώτο βήμα για την προώθηση του εστιατορίου σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι να εντοπίσετε τις πλατφόρμες με την μεγαλύτερη σημασία.

Αν για παράδειγμα εξυπηρετείτε επιχειρηματίες, το LinkedIn είναι πιθανώς μια καλή επιλογή. Η χρήση του Facebook, του Twitter (επιλογή εξαρτώμενη από τη χώρα προβολής) και του Instagram είναι ιδανική για σχεδόν όλους τους τύπους εστιατορίων και καφέ, επειδή μπορείτε να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας, να δημοσιεύσετε συναρπαστικές φωτογραφίες και βίντεο από τα πιάτα σας, ενώ δημοσιεύετε ενδιαφέρον περιεχόμενο που το ιδανικό κοινό σας πιθανόν να το μοιραστεί με τις επαφές του.

Είναι σημαντικό επίσης να τοποθετείτε πάντα τα κουμπιά των κοινωνικών δικτύων σε εμφανές σημείο στον ιστότοπό σας. Μπορείτε επίσης να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας στα κανάλια σας – π.χ. την επιλογή οπτικού περιεχομένου για Instagram, Facebook, Pinterest ή ακόμα και για το TikTok! Τα σύντομα μηνύματα είναι ιδανικά για μάρκετινγκ στο Twitter. Εάν διαθέτετε μια λίστα email όπου οι πελάτες έχουν επιλέξει να λαμβάνουν μηνύματα SMS, μπορείτε να στείλετε έγκαιρα μηνύματα μάρκετινγκ όπως το πιάτο της ημέρας ή πληροφορίες για επερχόμενες εκδηλώσεις.

Σωστή χρήση της ιστοσελίδας σας

Ο ιστότοπός σας θα πρέπει να είναι λειτουργικός, να διαθέτει ποιοτικό περιεχόμενο και να είναι εύκολος στην πλοήγηση για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι οι δυνητικοί πελάτες μπορούν να γνωρίζουν μόνο ό,τι βλέπουν στο διαδίκτυο, επομένως ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα του ιστότοπού σας είναι κρίσιμες για να δημιουργήσετε θετική εντύπωση. Δεύτερον, η σχεδίαση που ανταποκρίνεται σε κινητά, η εύκολη πλοήγηση και το ποιοτικό περιεχόμενο είναι σημαντικά για μία υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Ένας responsive σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας, με βέλτιστη προσαρμογή σε κάθε οθόνη αλλά και πρόγραμμα περιήγησης αποτελεί ένα ακόμα κρίσιμο βήμα στις προσπάθειες μάρκετινγκ σας. Επίσης, μεγάλα, εμφανή κουμπιά με εύκολο κλικ σε μικρότερες οθόνες βοηθούν τους πελάτες σας να κάνουν κράτηση τραπεζιών και να παραγγείλουν φαγητό ευκολότερα. Σε περίπτωση που η ιστοσελίδα σας φορτώνει αργά ή δεν λειτουργεί, ενδέχεται να χάσετε έναν δυνητικό πελάτη.

Είναι επίσης σημαντικό να δημοσιεύετε το μενού σας στον ιστότοπό σας αλλά και σε άλλες πλατφόρμες (π.χ. στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης). Το μενού σας αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ. Προτείνεται η συνεχής βελτίωση του με ενδιαφέρουσες φωτογραφίες και έξυπνες περιγραφές ώστε να αυξήσετε τις πωλήσεις.

PPC καμπάνιες

Η διαφήμιση επί πληρωμή συνήθως περιλαμβάνει χρέωση ανά κλικ και πολλές επιχειρήσεις προτιμούν αυτήν τη μέθοδο λόγω της αποτελεσματικότητάς της να δημιουργεί γρήγορα επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα τους. Με τις PPC καμπάνιες ουσιαστικά η επιχείρηση χρεώνεται μόνο όταν οι πελάτες κλικάρουν στις αντίστοιχες διαφημίσεις.

Είναι σημαντικό να δημιουργείτε διαφημίσεις που τραβούν την προσοχή των πελατών, και να συμπεριλαμβάνετε μια σύντομη περιγραφή με τμήματα λέξεων-κλειδιών που είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν οι πελάτες σας στις αναζητήσεις τους. Η διαφήμιση αναζήτησης επί πληρωμή αποτελεί πλέον τον τέταρτο πιο δημοφιλή τύπο ψηφιακού μάρκετινγκ για εστιατόρια και καφετέριες.

Google My Business

Για να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα σε τοπικό επίπεδο, θα μπορούσατε επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο βελτιστοποίησης του προφίλ σας στο Google My Business. Εκτός από τη δυνατότητα προσθήκης μενού, φωτογραφικού υλικού και βίντεο, ωραρίου λειτουργίας, χαρακτηριστικών επιχείρησης (όπως ‘παράδοση στο σπίτι’, ‘κατάλληλο για παιδιά) αλλά και της επικοινωνίας του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, το Google My Business σας επιτρέπει να προσθέσετε έναν σύνδεσμο κράτησης.

Η λειτουργία σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει τους καταναλωτές στην αναζήτησή τους για φαγητό και επιτρέπει στο εστιατόριο να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία καθώς οι πελάτες μπορούν να κάνουν κρατήσεις απευθείας μέσω της Google ή ενός τρίτου συνεργάτη που έχει ενσωματωθεί με την Google (όπως το eTable ή το Opentable).

Ακόμα ενθαρρύνοντας τους πελάτες σας να αφήνουν κριτικές αλλά και απαντώντας πάντα σε αυτές, δημιουργείτε ‘κοινωνική απόδειξη’ (social proof)και βοηθάτε την επιχείρηση να προσελκύσει νέους πελάτες.

Reservation apps

Έχετε σκεφτεί ποτέ να αναβαθμίσετε το σύστημα διαχείρισης κρατήσεών σας με μια πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία, χρησιμοποιώντας εφαρμογές κρατήσεων (reservation apps); Τα λάθη στις κρατήσεις και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής μπορούν να “κοστίσουν” πολλά στη φήμη του brand σας.

Πώς όμως μπορείτε να επιλέξετε τη σωστή εφαρμογή κρατήσεων για το εστιατόριό σας;

Το OpenTable ή το e-table.gr, είναι μερικές από τις πιο διάσημες εφαρμογές κρατήσεων που μετατρέπουν την αναζήτηση και κράτηση τραπεζιού στο αγαπημένο σας εστιατόριο, σε μια απίστευτα εύκολη διαδικασία.

Οι εφαρμογές κρατήσεων μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και μέσα από το Google My Business, με τη λειτουργία “Κράτηση μέσω Google”, μια πλατφόρμα που επιτρέπει στους υποψήφιους πελάτες να κάνουν κράτηση απευθείας από την αναζήτηση Google (search) και τους χάρτες του Google (google maps). Κατά συνέπεια, μπορείτε να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες, να βελτιώσετε τις κρατήσεις και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σας, τόσο στο ντόπιο κοινό, όσο και στους τουρίστες.

Εδώ μπορείτε να βρείτε όλες τις διαθέσιμες εφαρμογές κρατήσεων που μπορείτε να ενσωματώσετε με το “Reserve with Google”

Πρόγραμμα επιβράβευσης

Τα προγράμματα επιβράβευσης έχουν περάσει από διάφορες φάσεις από τότε που απογειώθηκε το ψηφιακό μάρκετινγκ. Η ψηφιακή τεχνολογία επιτρέπει στα εστιατόρια να αυτοματοποιούν τα προγράμματα επιβράβευσης τους, συλλέγοντας πληροφορίες με το σύστημα POS τους και παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες στο λογισμικό CRM.

Οι πληροφορίες αυτές μπορούν αργότερα να χρησιμοποιηθούν για τη διαχείριση ενός λειτουργικού προγράμματος επιβράβευσης που αποθηκεύει αυτόματα τις αγορές των πελατών σας και προσφέρει ένα ευρύ φάσμα κινήτρων και επιλογών εξαργύρωσης.

Είτε μέσω της βελτίωσης των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησής σας, είτε με την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή απλά κατευθύνοντας επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, μια σταθερή στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει νέους πελάτες καθώς και να σας βοηθήσει να αλληλεπιδράσετε με το υπάρχον πελατολόγιο σας.


Ας συζητήσουμε μαζί την παρουσία σας στο digital marketing!
>> Επικοινωνήστε σήμερα μαζί μας

Μοιράσου τις σκέψεις σου