Στρατηγική για τοπικό SEO

Τοπικό SEO

Αναζητάτε ένα εστιατόριο κοντά σας; Χρειάζεστε γρήγορες πληροφορίες για μια υπηρεσία στην πόλη σας; Από τη στιγμή που χρησιμοποιείτε το Google και εισάγετε ένα ερώτημα αναζήτησης, ξεκινά η διαδικασία τοπικής αναζήτησης.

Για κάθε ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος, ο βασικός στόχος θα πρέπει να επικεντρώνεται γύρω από την διευκόλυνση της δραστηριότητας και περιήγησης του χρήστη, λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα, την ευκολία καθώς και τις ανάγκες και τους στόχους του.

Τι είναι το τοπικό SEO;

Το τοπικό SEO είναι η στρατηγική βελτιστοποίησης για μια εταιρεία, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με σκοπό την υψηλότερη εμφάνιση στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης.

Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης καθορίζουν τα αποτελέσματα που θα εμφανιστούν βάσει της τοποθεσίας του χρήστη . Ενώ σε desktop τα αποτελέσματα αναζήτησης βασίζονται στη διεύθυνση IP του χρήστη, ενώ στις κινητές συσκευές λαμβάνεται υπόψη η τοποθεσία.

Έτσι, όταν ένας χρήστης αναζητά στη Google οδοντίατρο, πλυντήριο αυτοκινήτων ή κλειδαρά, η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίσει τις τοπικές επιχειρήσεις (ιστότοπο ή/και προφίλ Google My Business) κοντά στην τοποθεσία τους.

Οι χρήστες μπορούν επίσης να αναζητήσουν αποτελέσματα για άλλες τοποθεσίες προσθέτοντας μια αναφορά τοποθεσίας απευθείας στο ερώτημα αναζήτησης, όπως “ξενοδοχεία στο Λονδίνο”.

Σε κάθε περίπτωση, η τοπική στρατηγική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης θα πρέπει επικεντρώνεται τόσο στην τρέχουσα τοποθεσία του χρήστη όσο και στην πρόθεση του.

Ακολουθούν ορισμένοι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τη βελτίωση του τοπικού SEO:

– Google My Business
– Κριτικές
– Αναφορές
– Onpage SEO
– Χρόνος φόρτωσης σελίδας
– Link building

1. Google My Business

Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία στην καταχώριση GMB και ότι ακολουθείτε σωστά τις οδηγίες.

Επιλέξτε την κύρια κατηγορία που περιγράφει καλύτερα την επιχείρησή σας, προσθέτοντας παράλληλα όσο το δυνατόν περισσότερες σχετικές κατηγορίες στην καταχώρισή σας.

Εάν η επιχείρησή σας είναι εποχιακή, επιλέξτε μια κύρια κατηγορία που ταιριάζει στην τρέχουσα σεζόν και αλλάξτε την αναλόγως για την επόμενη σεζόν.

Τέλος, προσθέστε εικόνες υψηλής ποιότητας που παρουσιάζουν την επιχείρησή σας και τα προϊόντα/υπηρεσίες της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

2. Κριτικές

Οι κριτικές επηρεάζουν άμεσα την κατάταξή σας στο GMB και αποτελούν έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να μετατρέψετε απλούς χρήστες σε πραγματικούς πελάτες.

Παρόλο που είναι σημαντικό να συλλέγετε κριτικές για την καταχώρισή σας στο GMB, μπορείτε επιπλέον να εξετάσετε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε το Facebook ή κάποια τρίτη πηγή. Ιδανικά θα χρησιμοποιήσετε μία πλατφόρμα που κατατάσσεται υψηλά για τις επιθυμητές λέξεις-κλειδιά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Για παράδειγμα, για τον όρο “υδραυλικός Αθήνα”, το Vrisko.gr κατατάσσεται στην κορυφή, επομένως θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη της πλατφόρμας για την τοπική σας στρατηγική SEO.

3. Αναφορές

Αν και ο αντίκτυπός των αναφορών στην κατάταξη έχει μειωθεί με τα χρόνια, έχετε ακόμα την ευκαιρία να επωφεληθείτε από την χρήση τους.

Αναφορές του ονόματος της επιχείρησης, της διεύθυνσης και του αριθμού τηλεφώνου σας σε τρίτους ιστοτόπους, μπορούν να επηρεάσουν θετικά την τοπική SEO στρατηγική σας.

Συνιστάται να περιοριστείτε στις κορυφαίες σελίδες data aggregator και στις πηγές αναφορών υψηλότερου επιπέδου και να διανείμετε τα δεδομένα της εταιρείας σας προκειμένου να διασφαλίσετε ότι οι πληροφορίες σας είναι συνεπείς σε όλες τις καταχωρίσεις online.

4. On-page SEO

Συνήθως οι εσωτερικοί σύνδεσμοι δεν χρησιμοποιούνται στην πλήρη δυναμική τους. Η αρχική σελίδα συχνά μεταβιβάζει το μεγαλύτερο μέρος του “link juice” στις υποσελίδες.

Αυτοί οι εσωτερικοί σύνδεσμοι περιλαμβάνουν συχνά ως κείμενο anchor text το “Μάθετε περισσότερα” ή “Διαβάστε περισσότερα”. Ένα τέτοιο κείμενο anchor text δεν μεταφέρει καμία πληροφορία σχετικά με το περιεχόμενο της σελίδας στο bot της μηχανής αναζήτησης.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε δομημένα δεδομένα και το FAQ schema markup το οποίο μπορεί να αυξήσει σημαντικά την προβολή σας.

5. Χρόνος φόρτωσης σελίδας

Αν και η επιρροή είναι μικρή, το να φροντίσετε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας, επηρεάζει θετικά τον αλγόριθμο κατάταξης.

Ελέγξτε την αναφορά Core Web Vitals στο Google Search Console για να εξετάσετε εάν ορισμένες διευθύνσεις URL αργούν να φορτώσουν και χρειάζονται βελτίωση.

Επιπλέον, εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα διαθέτει ευρεία γκάμα προϊόντων, μια φιλική προς τον χρήστη λειτουργία αναζήτησης στη γραμμή πλοήγησης καθώς και η εφαρμογή των σωστών φίλτρων, θα βοηθήσει τους επισκέπτες σας να βρουν το προϊόν που αναζητούσαν εύκολα και γρήγορα.

6. Link building

Καθώς δεν είναι όλοι οι σύνδεσμοι εξίσου ισχυροί, μια σταθερή στρατηγική backlinking από τοπικούς ιστότοπους, έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει θετικά τόσο τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης όσο και την καταχώριση GMB.

Ο τοπικός τύπος (εφημερίδες, ειδησεογραφικοί ιστότοποι), οι επιχειρηματικοί κατάλογοι ή οι influencers και bloggers κοντά στην περιοχή σας, μπορούν να σας βοηθήσουν να εφαρμόσετε μια επιτυχημένη καμπάνια τοπικής δημιουργίας links.

>> Η έναρξη της δικής σας τοπικής καμπάνιας SEO μπορεί να μοιάζει με μια πολύπλοκη διαδικασία, ωστόσο, καθώς το 30% όλων των αναζητήσεων για κινητά σχετίζεται με την τοποθεσία, αποτελεί μια αναγκαία πρακτική για μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο.

Μοιράσου τις σκέψεις σου