Τα κυριότερα metrics στο ηλεκτρονικό εμπόριο & πως να τα αξιοποιήσετε

 

Δείκτες για ηλεκτρονικό εμπόριο

 

Η πώληση πραγμάτων στο Διαδίκτυο δεν ήταν ποτέ ευκολότερη και πιο δύσκολη ταυτόχρονα

 

Από τη μία πλευρά, πλατφόρμες όπως το Amazon, το eBay και το Etsy, όλες έχουν μειώσει το εμπόδιο εισόδου για επίδοξους διαδικτυακούς εμπόρους. Ωστόσο η επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος προϋποθέτει ότι πρέπει να παρακολουθούνται και να αναλύονται πολλά δεδομένα και παράμετροι ταυτόχρονα. Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου είναι αυτές που μπορούν να αξιοποιήσουν σωστά τις μετρήσεις για τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθείτε και να βελτιστοποιείτε κάθε μέτρηση που βρίσκεται στη διάθεσής σας καθώς το κλειδί είναι να γνωρίζετε τις μετρήσεις που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην επιχείρησή σας.

Για να σας κατευθύνουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, ακολουθεί μια λίστα με τις 4 πιο σημαντικές μετρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που θα πρέπει να παρακολουθείτε και να βελτιστοποιείτε.

– Ποσοστό μετατροπής (πωλήσεων)

Το ποσοστό μετατροπών πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το ποσοστό των ατόμων που επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, που πραγματοποιούν μια αγορά. των ατόμων που επισκέπτονται το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, που πραγματοποιούν μια αγορά. Για παράδειγμα, εάν 1.000 άτομα επισκέφτηκαν το κατάστημά σας αυτήν την εβδομάδα και μόνο 10 άτομα πραγματοποιήσαν αγορά, το ποσοστό μετατροπών σας για την εβδομάδα θα ήταν 1%. Όσο υψηλότερο το ποσοστό μετατροπών, τόσο το καλύτερο.

 

Όσο για τους τρόπους βελτιστοποίησης του ποσοστού μετατροπής, μερικές πρακτικές που μπορείτε να λάβετε υπόψιν σας είναι οι εξής:

– Ανεβάστε εικόνες προϊόντων υψηλής ποιότητας

– Βελτιστοποιήστε τις καταχωρίσεις προϊόντων χρησιμοποιώντας λέξεις -κλειδιά

– Παρέχετε κωδικούς κουπονιών (περιορισμένης διάρκειας)

– Μειώστε το χρόνο φόρτωσης των σελίδων

– Βελτιστοποιείστε το website για κινητά

– Αποστολή υπενθυμίσεων σε όσους εγκατέλειψαν το καλάθι αγορών

– Επισκεψιμότητα ιστότοπου

Αφού παρακολουθήσετε και βελτιστοποιήσετε το ποσοστό μετατροπών, μπορείτε στη συνέχεια να επικεντρωθείτε στο να προσελκύσετε περισσότερους χρήστες στο κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

Ας επιστρέψουμε στο ποσοστό μετατροπής σας 1% ή 10 αγορές για κάθε 1.000 επισκέψεις. Μετά τη βελτιστοποίηση, ας υποθέσουμε ότι αυτό το ποσοστό αυξήθηκε στο 5% – 50 πωλήσεις για κάθε 1.000 επισκέπτες. Στη συνέχεια μπορούμε να συμπεράνουμε ότι εάν επρόκειτο να επισκεφθούν 10.000 άτομα τον ιστότοπό σας, θα διπλασιάζατε επίσης τις πωλήσεις σας. Αυτό δεν αποτελεί εγγύηση, φυσικά, αλλά είναι ωστόσο σημαντικό να διασφαλίσετε το branding της επιχείρησής σας ώστε να οδηγηθεί μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο website σας και να δημιουργήσετε περισσότερες πωλήσεις.

 

Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας, μπορείτε:

– Προωθήσετε τις προσφορές σας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

– Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπο / κατάστημά σας για μηχανές αναζήτησης (SEO)

– Αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που εγγράφονται στο newsletter σας.

– Διαφημίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μέσω Google Ads ή Social Ads.

– Μέση αξία παραγγελίας

Όπως υποδηλώνει το όνομα, η μέση αξία της παραγγελίας σας αναφέρεται στη μέση αξία κάθε αγοράς που πραγματοποιήθηκε στο κατάστημά σας. Για να το υπολογίστε, απλώς διαιρέστε το άθροισμα τζίρου όλων των πωλήσεων με τον αριθμό των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν.

Η παρακολούθηση της μέσης αξίας παραγγελίας, σας επιτρέπει να ορίσετε σημεία αναφοράς και να καταλάβετε πώς να οδηγήσετε τους χρήστες να ξοδεύουν περισσότερο σε κάθε αγορά που πραγματοποιούν.

 

Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να αυξήσετε το συγκεκριμένο metric:

– Χρησιμοποιείστε τακτικές cross sell στους πελάτες σας (Συμπληρωματικά προϊόντα που βελτιώνουν τη χρηστικότητα της κύριας αγοράς τους)

– Διαφημίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα μέσω Google Ads ή Social Ads.

– Δημιουργήστε mix προϊόντων ως πακέτο, ώστε οι πελάτες να λαμβάνουν μια μικρή έκπτωση (σε αντίθεση με την αγορά κάθε προϊόντος ξεχωριστά).

– Προσφέρετε δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω ενός συγκεκριμένου ορίου για να παρασύρετε τους πελάτες να μεγιστοποιήσουν την μέση αξία παραγγελίας.

– Κόστος απόκτησης πελάτη

Ενώ η αύξηση της πελατειακής βάσης είναι προφανώς σημαντική, αποτελεί μόνο το ήμισυ της εξίσωσης.

Εάν ξοδεύετε κατά μέσο όρο 30€ για να αποκτήσετε κάθε πελάτη, αλλά η μέση αξία της παραγγελίας τους είναι μόνο 25€, αυτό σημαίνει ότι η επιχείρησή σας λειτουργεί με ζημία. Για τον λόγο αυτό η μέτρηση του κόστους απόκτησης πελατών, αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές μετρήσεις.

Το κόστος απόκτησης πελάτη περιλαμβάνει τις δαπάνες marketing και πωλήσεων, το κόστος του προσωπικού, των εξόδων αποστολής αλλά και των σταθερών λειτουργικών εξόδων του eshop σας όπως πχ η συντήρηση και το hosting.

Μπορείτε επίσης να υπολογίσετε το κόστος απόκτησης πελάτη κατά πηγή (π.χ. διαφορετικά κανάλια επισκεψιμότητας, όπως μηχανές αναζήτησης, κοινωνικά μέσα ή email marketing).

 

Για να μειώσετε το συγκεκριμένο metric μπορείτε να:

– Βελτιώστε το ποσοστό μετατροπών σας.

– Βελτιστοποιήστε τη διαφήμισή σας ώστε να ξοδεύετε λιγότερα για κάθε πελάτη που αποκτάτε.

– Επενδύσετε στο δωρεάν / οργανικό μάρκετινγκ όπως το SEO και το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

– Επενδύσετε στο referral marketing για να ενθαρρύνετε τους υπάρχοντες πελάτες να συστήσουν νέους.

>> Αν και αυτός ο κατάλογος μετρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου δεν περιλαμβάνει όλα τα σημαντικά metrics, είναι τουλάχιστον ένα καλό σημείο εκκίνησης για οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα. Καθώς το κατάστημά σας μεγαλώνει και λαμβάνει περισσότερες παραγγελίες, τα δεδομένα που θα πρέπει να αναλύονται θα αυξάνονται επίσης σε αριθμό, δίνοντάς σας περισσότερες δυνατότητες για παρακολούθηση, μέτρηση και βελτίωση.

Μοιράσου τις σκέψεις σου