UX σχεδιασμός για ηλεκτρονικό εμπόριο

UX σχεδιασμός για ηλεκτρονικό εμπόριο
UX σχεδιασμός για ηλεκτρονικό εμπόριο

 

Οι διαδικτυακές αγορές έχουν εξελιχθεί με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι προσδοκίες των πελατών παραμένουν οι ίδιες: μια ομαλή και φιλική εμπειρία περιήγησης.

Για κάθε ιδιοκτήτη ηλεκτρονικού καταστήματος, ο βασικός στόχος θα πρέπει να επικεντρώνεται γύρω από την διευκόλυνση της δραστηριότητας και περιήγησης του χρήστη, λαμβάνοντας υπόψη την ταχύτητα, την ευκολία καθώς και τις ανάγκες και τους στόχους του.

Τι είναι το UX (User Experience)?

Το UX (user experience) αναφέρεται στην ποιότητα της αλληλεπίδρασης του χρήστη με την εταιρεία και τα προϊόντα της , ενώ ο σχεδιασμός UX περιλαμβάνει την μεθοδολογία της ομάδας σχεδιασμού για τη δημιουργία αισθητικά ευχάριστων interfaces που παρέχουν βελτιωμένη λειτουργικότητα που διευκολύνει την τελική εμπειρία χρήστη.

Η αποτελεσματικότητα του UX σχεδιασμού βασίζεται στο πόσο εύκολο είναι για έναν χρήστη που επισκέπτεται τον ιστότοπό σας να ολοκληρώσει μία επιθυμητή ενέργεια (είτε αυτή είναι η συμπλήρωση μιας φόρμας είτε μια αγορά).

Γιατί είναι σημαντική;

Μια χαμηλής ποιότητας εμπειρία χρήστη ωθεί τους πελάτες να εγκαταλείψουν τελικά τον ιστότοπό σας, ενώ το 88% των χρηστών δεν είναι πρόθυμοι να επιστρέψουν σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έπειτα από μία απογοητευτική εμπειρία.

Αντίθετα, μία επιχείρηση που εστιάζει στην παροχή μιας αξιοσημείωτης εμπειρίας χρήστη, κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών, αυξάνει το ποσοστό μετατροπών της και ενθαρρύνει τους χρήστες να προσθέσουν περισσότερα προϊόντα στο καλάθι τους με τακτικές συμπλήρωματικής πώλησης.

Παρακάτω παραθέτουμε μια λίστα με χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τα βασικά στοιχεία του UX:

1. Ακούστε τους πελάτες σας

Το πρώτο βήμα για τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας είναι να λάβετε υπόψη τους ίδιους τους χρήστες. Οι απόψεις του τελικού χρήστη αποτελούν ένα θεμελιώδες εργαλείο, καθώς μπορούν να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε σημαντικές πληροφορίες και να σας παρέχουν αντικειμενικό feedback.

Διαβάστε όλες τις κριτικές, ειδικά τις αρνητικές, απαντήστε σε κάθε ερώτηση τους και επικεντρωθείτε στο να παρέχετε μια συγκεκριμένη και εύκολη λύση.

2. Broken links και σελίδες 404

Δυστυχώς, καθώς οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει μια λίστα με αμέτρητα προϊόντα, τέτοιου είδους επιπλοκές προκύπτουν συχνά κατά την προσθήκη ή/και την αφαίρεση προϊόντων.

Καθώς οι παραπάνω επιπλοκές επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία του χρήστη, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τακτικά την απόδοση των ιστοσελίδων σας και να διορθώνετε τυχόν “σπασμένους” συνδέσμους ή σελίδες 404.

3. Εξατομίκευση

Η εξατομίκευση αποτελεί έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας, να παρέχετε μια βελτιωμένη εμπειρία αγορών και να αυξήσετε σημαντικά τις πωλήσεις σας.

Ένας απλός αλλά αποτελεσματικός τρόπος για να εφαρμόσετε την εξατομίκευση στον ιστότοπό σας είναι να υπολογίσετε την τοποθεσία των επισκεπτών σας (μέσω της διεύθυνσης IP τους). Για παράδειγμα, εάν ένας χρήστης σας επισκέπτεται από την Ισπανία, θα μπορούσατε να προτείνετε προϊόντα που προτιμούν οι Ισπανοί πελάτες σας – κατά συνέπεια θα κάνει τον πελάτη να νιώσει σημαντικός και θα τον δελεάσει να προχωρήσει σε αγορά.

Θα μπορούσατε επίσης να προσπαθήσετε να κατανοήσετε τις προτιμήσεις των πελατών σας κατά την περιήγησή τους στα προϊόντα σας και να προτείνετε παρόμοια ή συμπληρωματικά προϊόντα, με ελκυστικές προσφορές.

4. Σχεδιασμός

Η πρώτη εντύπωση ενός πελάτη βασίζεται συχνά στον αισθητικό σχεδιασμό του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Η γνώμη τους διαμορφώνεται βάσει του θέματος που χρησιμοποιήσατε, την οπτική οργάνωση, το μέγεθος του κειμένου, τις εικόνες των προϊόντων σας αλλά και τη γενικότερη διάταξη της ιστοσελίδας σας.

Το 75% των χρηστών διαμορφώνουν τη γνώμη τους για μία ιστοσελίδα βασιζόμενοι στην αισθητική της.

Για να βελτιώσετε το UX, επιλέξτε ένα σχέδιο που είναι όσο το δυνατόν πιο ομαλό και το πιο σημαντικό είναι εύκολο στην πλοήγηση, σε όλες τις συσκευές.

5. Σαφήνεια

Η περιγραφή των προϊόντων με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη λεπτομέρεια και η χρήση εικόνων υψηλής ποιότητας από πολλαπλές οπτικές γωνίες αποτελούν βασικούς παράγοντες για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη.

Επιπλέον, εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα διαθέτει ευρεία γκάμα προϊόντων, μια φιλική προς τον χρήστη λειτουργία αναζήτησης στη γραμμή πλοήγησης καθώς και η εφαρμογή των σωστών φίλτρων, θα βοηθήσει τους επισκέπτες σας να βρουν το προϊόν που αναζητούσαν εύκολα και γρήγορα.

>> Μακροπρόθεσμα, οι πολύ απλές αυτές λύσεις θα εξασφαλίσουν μια ευχάριστη εμπειρία χρήστη και είναι πιθανό να ωφελήσουν τη συνολική απόδοση της επιχείρησής σας.

Μοιράσου τις σκέψεις σου