Γιατί πρέπει να εγκαταστήσεις το Google Consent Mode V2?

 

Όπως ανακοινώθηκε στα τέλη του Νοεμβρίου 2023, το Consent Mode V2, είναι η τελευταία έκδοση του Consent Mode της Google. Γιατί το Google Consent Mode V2 είναι σημαντικό;

Εαν θέλεις να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς υπηρεσίες της Google όπως τα Google Ads, τότε θα έπρεπε να είχες εγκαταστήσει το Google Consent Mode V2, έως το Μάρτιο 2024.

Τι είναι το Consent Mode;

Όπως δηλώνει η Google, “η λειτουργία συγκατάθεσης επιτρέπει την επικοινωνία της κατάστασης συγκατάθεσης των cookies ή του αναγνωριστικού εφαρμογής των χρηστών στη Google. Λαμβάνει τις επιλογές συγκατάθεσης των χρηστών από το cookie banner ή το widget cookie και προσαρμόζει δυναμικά τη συμπεριφορά των Google Analytics, των Google Ads και των τρίτων ετικετών που δημιουργούν ή διαβάζουν cookies.” Μέσω του Consent Mode, προσαρμόζεται ο τρόπος με τον οποίο οι υπηρεσίες της Google συλλέγουν τα δεδομένα των χρηστών ανάλογα με τις προτιμήσεις συγκατάθεσης τους. Όταν οι χρήστες επισκέπτονται μια ιστοσελίδα και επιλέγουν τη συγκατάθεση, το Consent Mode της Google επιτρέπει στα Google Ads και στα Google Analytics να συλλέγουν τα δεδομένα τους. Αν οι χρήστες απορρίψουν τη συγκατάθεση, τότε το Consent Mode επιτρέπει τη συλλογή μόνο ανωνυμοποιημένων δεδομένων.

google consent mode v2

Google Consent Mode έκδοση V2

Το Google Consent Mode V2 είναι η τελευταία έκδοση της Google για το Consent Mode. Αποτελεί βελτίωση της προηγούμενης έκδοσης, αλλά περιλαμβάνει περισσότερες λειτουργίες. Η κύρια αλλαγή στην πιο πρόσφατη έκδοση είναι η προσθήκη δύο νέων αδειών: αυτές είναι οι ad_personalization και ad_user_data. Αυτές οι νέες παράμετροι προσφέρουν στους χρήστες περισσότερο έλεγχο όσον αφορά τα δεδομένα τους, διασφαλίζοντας ότι η Google θα έχει πρόσβαση μόνο στα δεδομένα που οι χρήστες επιτρέπουν ρητά. Αυτή η έκδοση θα έπρεπε να είχε εγκατασταθεί μέχρι το Μάρτιο 2024.

Γιατί το χρειάζεσαι;

Εαν έχεις ιστοσελίδα ή εφαρμογή ή δημιουργείς διαφημίσεις μέσω Google Ads, το Google Consent Mode V2 είναι απαραίτητο. Εγκαθιστώντας αυτή τη νέα και ανανεωμένη έκδοση, είναι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσεις να δημιουργείς καμπάνιες Remarketing. Με αυτή τη νέα έκδοση, οι χρήστες που ζουν εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ), χρειάζεται να δώσουν τη συγκατάθεσή τους, για να χρησιμοποιήσουν τα Google Analytics τα δεδομένα τους. Αυτό το βήμα συμμορφώνεται με τις προτιμήσεις συγκατάθεσης των χρηστών, όπως είναι ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), με το να διασφαλίζει πως η Google συμβαδίζει με αυτούς τους κανονισμούς και ότι τα δικαιώματα των χρηστών προστατεύονται.

Πως να το εγκαταστήσεις

Το πως θα πρέπει να κινηθείς σχετικά με το Google Consent Mode V2 διαφέρει ανάλογα την περίπτωσή σου. Για να συμμορφωθείς με τους κανονισμούς απορρήτου και να βελτιώσεις τις δυνατότητες διαφήμισης, είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά τη συγκατάθεση των χρηστών όταν χρησιμοποιείς τις διαφημιστικές τεχνολογίες της Google. Ορίστε τι πρέπει να γνωρίζεις ανάλογα με την τρέχουσα ρύθμισή σου:

  1. Χρήση Λειτουργίας Συγκατάθεσης Χωρίς Προσωποποιημένη Διαφήμιση:

    – Εάν ήδη χρησιμοποιείς τη λειτουργία συγκατάθεσης και δεν ασχολείσαι με προσωποποιημένη διαφήμιση, όπως το remarketing, δεν απαιτείται περαιτέρω ενέργεια.

  2. Χρήση Λειτουργίας Συγκατάθεσης με Προσωποποιημένη Διαφήμιση:

    – Εάν χρησιμοποιείς μια πλατφόρμα διαχείρισης συγκατάθεσης (CMP) πιστοποιημένη από τη Google, ο πάροχος CMP θα ενημερώσει αυτόματα το σύστημά σου στην νεότερη έκδοση της λειτουργίας συγκατάθεσης. Βεβαιώσου ότι χρησιμοποιείς την τελευταία ενημέρωση συνεργαζόμενος με τον πάροχό σου.

    – Εάν διατηρείς το δικό σου banner συγκατάθεσης, πρέπει να υλοποιήσεις την ενημερωμένη έκδοση, τη λειτουργία συγκατάθεσης v2.

  3. Έχοντας Ένα Banner Συγκατάθεσης Χωρίς Λειτουργία Συγκατάθεσης:

    – Ενεργοποίησε τη λειτουργία συγκατάθεσης στις ρυθμίσεις του banner σου, εάν χρησιμοποιείς ένα CMP πιστοποιημένο από τη Google.

    – Να είσαι ενήμερος ότι η αποτροπή των Google tags από το φόρτωμα μέχρι ο χρήστης να αλληλεπιδράσει με το banner μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια δεδομένων, καθώς η Google δεν μπορεί να επαληθεύσει τις επιλογές συγκατάθεσης του χρήστη.

  4. Δεν Έχετε Banner Συγκατάθεσης και Δεν Χρησιμοποιείτε Λειτουργία Συγκατάθεσης:

    – Μάθε γιατί είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι τη συγκατάθεση των χρηστών.

    – Αναβάθμισε τις παλιές ετικέτες σε gtag.js ή Google Tag Manager.

    – Εγκατάστησε ένα banner συγκατάθεσης στον ιστότοπό σας, προτιμώντας ένα που παρέχεται από έναν πιστοποιημένο συνεργάτη της Google, και ενεργοποίησε τη λειτουργία συγκατάθεσης.

Αυτά τα βήματα βοηθούν στην εξασφάλιση ότι ο ιστότοπός σου είναι συμμορφωμένος με τους νόμους περί απορρήτου και μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τις διαφημιστικές δυνατότητες της Google διαχειριζόμενος αποτελεσματικά τις συγκαταθέσεις των χρηστών.

google consent mode v2 2

Συνοψίζοντας

H εισαγωγή του Consent Mode V2 της Google αποτελεί μια σημαντική πρόοδο στον τομέα του ψηφιακού απορρήτου και της διαφήμισης. Η Google δίνει προτεραιότητα στα δικαιώματα των χρηστών και στη διαφάνεια με το να ενισχύει τον έλεγχο που έχουν οι χρήστες στα δεδομένα τους αλλά και με τη συμμόρφωση με κανονισμούς όπως το GDPR. Η υιοθέτηση της τελευταίας έκδοσης είναι πολύ σημαντική για να μπορούν οι επιχειρήσεις να συνεχίσουν να παρακολουθούν τις επιλογές συγκατάθεσης των χρηστών τους, αλλά και για τα Google Ads να μπορούν να λειτουργούν σωστά και αποδοτικά.


Αναζητάς συνεργάτη να σε βοηθήσει να εγκαταστήσεις το Google Consent Mode V2 στην ιστοσελίδα σου;
>> Επικοινώνησε μαζί μας!

Μοιράσου τις σκέψεις σου