PageSpeed ​​Insights: Πόσο σημαντική είναι μία καλή βαθμολογία;

Tα τεστ ελέγχου ιστοσελίδων όπως το PageSpeed Insights ή το GTMetrix, είναι εργαλεία που μπορούν να κατευθύνουν ένα προγραμματιστή ώστε να βρει τις αδυναμίες μιας ιστοσελίδας, οι οποίες μπορούν να επηρεάζουν την ταχύτητα της ή την εμπειρία χρήστη. Όμως μια υψηλή βαθμολόγια σε αυτά τα τεστ πολλές φορές δεν είναι εφικτή. To αποτέλεσμα; Tο τελικό νούμερο να δημιουργεί απορίες σε ένα πελάτη που δεν κατανοεί απόλυτα πως προκύπτει αυτό το νούμερο, λόγω έλλειψης τεχνικών γνώσεων, ενώ τελικά να μη έχει και τόσο σημασία ένας τέλειος βαθμός για λόγους που θα δούμε παρακάτω

Οι Aπαιτήσεις Aλλάζουν

Ο πρώτος λόγος είναι ότι οι προϋποθέσεις για μία καλή βαθμολογία μέσα στην πάροδο του χρόνου αλλάζουν και εξελίσσονται με αποτέλεσμα να είναι δύσκολο για ένα ιδιοκτήτη μιας ιστοσελίδας να μπορεί να ανταποκρίνεται σε αυτές κάθε φορά. Ακόμα, δημιουργεί προβληματισμούς όπως τον αν θα επηρεάζεται η κατάταξη στις αναζητήσεις τις Google, καθώς και κόστη τα όποια μπορούν να αποφευχθούν αφού τελικά ίσως ένας καλός βαθμός πολλές φορές μπορεί να μην έχει τόση σημασία.

Το πώς μπορεί κάποιος να πετύχει μια καλή θέση στα αποτελέσματα της Google είναι από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε συχνά. Η απάντηση που δίνουμε είναι ότι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (τους οποίους θα αναπτύξουμε σε άλλο άρθρο) και όχι μόνο από ένα καλό αποτέλεσμα στα PageSpeed Insights.

Υπηρεσίες Tρίτων

Άλλος ένα λόγος δυσκολίας ελέγχου το αποτελέσματος είναι ότι πολλές φορές η βαθμολογία επηρεάζεται από “scripts” τρίτων μερών στα οποία είναι δύσκολο να επέμβει κάποιος για να το βελτιώσει, ενώ μπορεί να αποβεί χρονοβόρο και κάποιες φορές σχεδόν ανέφικτο. Ταυτόχρονα, μπορεί να είναι χρονοβόρο και μερικές φορές σχεδόν αδύνατο να επέμβει κάποιος σε αυτά ώστε να λειτουργούν σύμφωνα με τις απαιτήσεις του PageSpeed ​​Insights. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν μια ιστοσελίδα ενσωματώνει λειτουργίες από υπηρεσίες της Google όπως Analytics και Recaptcha ή της Facebook όπως το Pixel. Αν εκτελέσετε ένα τεστ σε έναν ιστότοπο που χρησιμοποιεί τις παραπάνω υπηρεσίες, θα παρατηρήσετε ότι αυτές επηρεάζουν αρνητικά την αξιολόγηση.

Στην ίδια περίπτωση πέφτει και ένα site το οποίο δεν είναι custom, αλλά βασίζεται σε έτοιμα frameworks, πλατφόρμες, κάποιο theme και plugins, τα οποία μπορεί να περιέχουν πολλά στοιχεία κώδικα HTML, καθώς και να μην είναι βελτιστοποιημένα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των συγκεκριμένων τεστ.

Βαθμολογία Μεγάλων Εταιρειών

Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που προκαλεί εντύπωση και εύλογα δημιουργεί το ερώτημα τελικά πόσο σημασία έχουν αυτά τα εργαλεία, είναι η περίπτωση της Apple καθώς και της ίδιας της Google! Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε ότι τρέξαμε τo PageSpeed Insight για το επίσημο site της Apple, καθώς και για το ηλεκτρονικό κατάστημα της Google. Όπως θα δείτε οι βαθμολογίες τους είναι απογοητευτικές και πόσο μάλλον για την Google καθώς το εργαλείο PageSpeed Insights έχει αναπτυχθεί και ανήκει στην ίδια! Το σίγουρο είναι ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες παρόλο που έχουν χαμηλό βαθμό, η κατάταξη τους στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google είναι υψηλή. Τα συμπεράσματα δικά σας.

 

Google και Apple PageSpeed Insights τεστ

 

Ανακεφαλαίωση

Κλείνοντας, αυτό που εμείς προτείνουμε είναι αυτά τα τεστ να χρησιμοποιούνται σαν εργαλεία βελτίωσης μιας ιστοσελίδας αλλά όχι σαν ένα απόλυτο και δεσμευτικό κανόνα. Το πιο σημαντικό από όλα είναι να δίνετε βαρύτητα στην εμπειρία χρήστη σε υπολογιστή και φορητές συσκευές, καθώς και στους χρόνους φόρτωσης μιας ιστοσελίδας σε πραγματικές συνθήκες. Υπάρχουν ιστοσελίδες που ανοίγουν πολύ γρήγορα με χρόνους φόρτωσης 2 με 3 δευτερόλεπτα, ενώ στο PageSpeed Insight πετυχαίνουν χαμηλή βαθμολογία της τάξεως 40/100.

Για σας πόσο σημαντική είναι μια υψηλή βαθμολογία στο PageSpeed Insights; Θα μας ενδιέφερε να ακούσουμε την άποψή σας στα σχόλια παρακάτω!

Μοιράσου τις σκέψεις σου