Αυτοματοποίηση email marketing: ένας οδηγός για αρχάριους

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να στοχεύετε το αγοραστικό κοινό σας με σχετικές προσφορές και πληροφορίες, ακόμα και όταν δεν εργάζεστε; Η αυτοματοποίηση email το καθιστά δυνατό! Με το email automation προκαθορισμένες καμπάνιες newsletters μπορούν να αποσταλούν αυτόματα στο σωστό κοινό (βάσει των κινήσεων που έχουν πραγματοποιήσει), την στιγμή που είναι πιο πιθανό να οδηγηθούν σε μετατροπή (π.χ. sign up ή ολοκλήρωση αγοράς).

Πλεονεκτήματα των αυτοματισμών email

Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για τον ασφαλιστικό κλάδο, το ηλεκτρονικό εμπόριο ή ένα διαδικτυακό περιοδικό – οι συνδρομητές σας συχνά ακολουθούν συγκεκριμένα μοτίβα συμπεριφοράς, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να στείλετε τις πληροφορίες σας με στοχευμένο τρόπο μέσω αυτοματισμών email. Μόλις δημιουργηθεί, η ίδια καμπάνια newsletter μπορεί να αποσταλεί σε νέες επαφές ξανά και ξανά – μια διαδικασία που σας εξοικονομεί χρόνο και προσπάθεια στην καθημερινή σας εργασία.

Με τη χρήση αυτοματισμών email έχετε την ευκαιρία να προσεγγίσετε τους πελάτες σας έγκαιρα, με μια αυτόματα καθοδηγούμενη προκαθορισμένη καμπάνια καθώς και με εξατομικευμένο περιεχόμενο.

Πιο πολύπλοκες διαδικασίες είναι επίσης δυνατές. Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε μεμονωμένα τι συμβαίνει όταν ο παραλήπτης ανοίγει το e-mail, κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο ή αφήνει το μήνυμα ανοιχτό στο mailbox.

Triggers για απλούς αυτοματισμούς email

Η αυτοματοποίηση email marketing είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για γεγονότα που συμβαίνουν συχνά και τακτικά. Οι πληροφορίες σας μπορούν να αποστέλλονται εύκολα και αυτόματα σε πελάτες σε τακτά χρονικά διαστήματα – π.χ. για νέες αφίξεις προϊόντων μία φορά το μήνα.

Τυπικές εφαρμογές για απλούς αυτοματισμούς είναι οι εξής:

– Εγγραφές πελατών: Καλωσορίστε νέους παραλήπτες που έχουν εγγραφεί για την υπηρεσία ή στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα μέσω μιας φόρμας, για παράδειγμα με έκπτωση καλωσορίσματος ή περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την προσφορά σας.

– Εγγραφές ημερολογίου: Στείλτε αυτόματα ένα email στα γενέθλια ενός πελάτη, σε ένα επικείμενο ραντεβού ή σε μια αργία.

– Παραγγελίες: Στείλτε αυτόματα ένα email επιβεβαίωσης μόλις ένας πελάτης αγοράσει κάτι στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

– Κοινά χαρακτηριστικά: Ομαδοποιήστε τους παραλήπτες σας με βάση τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους και ενεργοποιήστε την αλυσίδα αυτοματισμού σας μόνο σε συγκεκριμένες ομάδες.

Triggers για πολύπλοκους αυτοματισμούς email

Οι πολύπλοκοι αυτοματισμοί προκύπτουν εφόσον οι παραλήπτες σας αντιμετωπίζουν διαφορετικά ένα εισερχόμενο e-mail. Αυτό σημαίνει πως το αν οι παραλήπτες σας ανοίγουν το email σας ή όχι έχει αντίκτυπο στην υπόλοιπη αλυσίδα αυτοματισμού. Το εξατομικευμένο περιεχόμενο αποτελεί επίσης μέρος πιο περίπλοκων ροών εργασίας:

– Λειτουργία Εάν / τότε: Ρυθμίστε κανόνες στον αυτοματισμό σας για διαδικασίες που ενεργοποιούνται από τη συμπεριφορά χρήστη. Άνοιξε ο συνδρομητής το mail; Εάν ναι, θα λάβει ένα επακόλουθο email. Εάν δεν ανοίξει το email, ωστόσο, θα λάβει άλλο newsletter πιθανώς με διαφορετικό τίτλο, προτρέποντάς τον να το ανοίξει.

– Προσθήκη ετικετών: Εάν χρησιμοποιείτε τη συνάρτηση εάν / τότε, μπορείτε στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε την προσθήκη ετικετών για να εκχωρήσετε ιδιότητες στους συνδρομητές σας. Με τη βοήθεια του tagging μπορείτε π.χ. να στείλετε περισσότερες πληροφορίες σχετικές με παπούτσια σε όλους εκείνους τους παραλήπτες που έκαναν κλικ σε μια προσφορά για παπούτσια στην τελευταία καμπάνια newsletter που στείλατε.

– A/B Test: Ποιος τίτλος είχε καλύτερη απόδοση; Δοκιμάστε διαφορετική διατύπωση στον τίτλο αλλά και στο εσωτερικό περιεχόμενο των newsletter σας για να προσδιορίσετε για τι ενδιαφέρονται περισσότερο οι αναγνώστες σας.

>>Ανεξάρτητα από το αν επιθυμείτε να δημιουργήσετε απλές διαδρομές ενημερωτικών δελτίων ή θέλετε να εφαρμόσετε αλυσίδες πολλαπλών επιπέδων, η αυτοματοποίηση μπορεί να σας εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο στην άμεση επικοινωνία με τους πελάτες σας ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών σας μέσω προσχεδιασμένων καμπανιών.

Μοιράσου τις σκέψεις σου